Brussenforum • Toon onderwerp - Afstudeer project
Het is za 11 sep, 4:45 [2010]

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Afstudeer project
BerichtGeplaatst: ma 01 maart, 11:42 [2010] 

Hallo allemaal!

Ik ben Ellen en ik ben 20 jaar. Ik studeer dit jaar af op pedagogisch werkster en loop stage bij het Colombinehuis, http://www.colombinehuis.nl. Ik wil mijn scriptie schrijven over brusjes. Ik wil kijken of brusjes een vergroot risico hebben op problemen in het gedrag door hun thuis situatie. Het is misschien een beetje raar om dit op dit forum te zetten maar heeft iemand hier een mening over? Of ervaringen die ik anoniem kan verwerken in het onderzoek?

Op mijn stage maak ik veel kinderen mee die een ziek broertje of zusje hebben. Als ik zie hoe zorgzaam zij zijn dat vind ik zo knap! Ik heb echt respect voor deze kinderen!

Bedankt voor je hulp!

Groetjes Ellen

p.s. Als je liever niet of het forum wilt reageren, stuur dan een pb'tje of een mail!

Profiel  

Berichttitel: Re: Afstudeer project
BerichtGeplaatst: ma 01 maart, 22:29 [2010] 
Administrator

Hoi,

Wat een ingewikkelde vraag, maar wel heel erg interessant! Ik heb hier eigenlijk geen goed standpunt bij. Ik denk dat brusjes wel -wat je zelf al benoemt- erg zorgzaam zijn, omdat ze dit ook van huis meekrijgen. Dat hoeft geen probleem te zijn. Wel denk ik dat brusjes vaak opgroeien met een bepaald gevoel van minderwaardigheid, en het idee van "waarom hij/zij wel en ik niet" maar zelf heb ik ervaren dat je hier later ook juist wel weer kracht uit kunt halen, doordat je ook zelf je overleving hebt gezocht daarin. Ik denk dat je eerder volwassen word, en eerder de minder zorgeloze kant van het leven voor ogen krijgt, maar echt problemen? Ik durf het niet te zeggen, ligt heel erg aan je karakter denk..